Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

Strona internetowa jest niezbędnym elementem współczesnego marketingu internetowego. Jeśli sprzedajesz swoje usługi za pomocą Internetu, oczywistym jest, że powinieneś mieć stronę internetową. Jednak samo jej posiadanie to nie wszystko, pozostały aspekt to jej promocja w wyszukiwarce Google. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona będzie wyświetlać się użytkownikom Google, którzy szukają konkretnych słów kluczowych. Oczywiście istotne są koszty tego przedsięwzięcia. Pozycjonowanie należy potraktować jako inwestycję w swój biznes, a nie jako koszt sprzedaży, ponieważ z czasem włożone w pozycjonowanie pieniądze zaczną procentować i zamieniać się w zyski. Ile zatem kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Sprawdźmy to analizując kilka czynników, które wpływają na koszt pozycjonowania strony www.

Wielkość serwisu – jak duża jest Twoja strona?

Jeśli posiadasz duży serwis internetowy, wówczas z pewnością interesuje Cię większa liczba słów kluczowych. To, czy pozycjonujesz się na jedno czy pięćdziesiąt słów kluczowych zdecydowanie wpłynie na koszty pozycjonowania. Optymalizacja każdej podstrony i pozyskiwanie do niej linków wpłynie na to, ile zapłacisz specjaliście od SEO. Ważne również będzie to, jak różnorodne są słowa kluczowe, które Cię interesują. Jeśli większość ich mieści się w jakiejś konkretnej, jednej rodzinie semantycznej, wówczas łatwiej będzie je wypozycjonować w każdej wyszukiwarce (Google, Bing, Yahoo).

Jeśli natomiast, przykładowo, prowadzisz wielobranżowy sklep internetowy lub świadczysz kilka różnych usług, wówczas frazy będą bardziej zróżnicowane, a tym samym pozycjonowanie będzie droższe. Jest to zrozumiałe, ponieważ specjalista będzie musiał wykonać więcej czynności, poświęcić na Twój serwis więcej czasu, a także wykonać dodatkową analizę serwisu.

Historia Twojej strony i domeny

Wpływ na cenę pozycjonowania strony internetowej ma także historia Twojego serwisu i wszystko to, co specjalista SEO zastanie analizując serwis. Jeśli chcesz o tym wiedzieć wcześniej, wówczas warto jest zamówić audyt strony, aby poznać jej słabe i mocne strony wpływające na koszty pozycjonowania. Zatem jeśli Twój serwis był wcześniej zbanowany przez Google lub jeśli linki prowadzące do Twojego serwisu są niskiej jakości, wówczas również wpłynie to na wyższy koszt pozycjonowania Twojej strony. Dlaczego? Ponieważ wiele elementów będzie trzeba poprawić i „odkręcić”, aby móc liczyć na przychylne spojrzenie Google botów. Jeśli kupiłeś używaną domenę, wówczas znaczenie będzie także miał to, co działo się na tej domenie wcześniej. Część linków mogła być pozyskana jeszcze przez poprzedniego właściciela, a Ty nawet możesz nie mieć świadomości, jaki profil linków kupiłeś wraz z domeną. Jeśli poprzedni właściciel prowadził podobny biznes do Twojego, wówczas to może wręcz pomóc, jednak jeśli to były linki skupione wokół innych działań, wówczas możliwe, że będą one utrudniać pozycjonowanie.

Złożoność kodu HTML i liczba treści na Twojej stronie

Jeśli Twój kod HTML jest skomplikowany i jest go generalnie dużo (więcej niż samej treści), wówczas niestety także będziesz musiał zapłacić więcej za pozycjonowanie. Google preferuje proste i lekkie strony, które szybko się ładują (również na telefonach) i tym samym nie frustrują użytkowników. Skomplikowany, starszy, bardziej złożony kod będzie trudniejszy do wypozycjonowania i konieczne mogą okazać się jego uproszczenia, które również przełożą się na dodatkowy koszt pozycjonowania Twojej strony internetowej. Jeśli dopiero Tworzysz swoją stronę, wówczas możesz dać znać dostawcy usługi, że chcesz aby Twoja strona była lekka i posiadała prosty kod HTML.

Istotne jest również to, czy na Twojej stronie jest dużo treści (w sensie słów pisanych). Jeśli tak, wówczas koszt pozycjonowania nie wzrośnie. Jednak jeśli na Twojej stronie jest stosunkowo mało treści, wówczas będziesz musiał go dopisać samodzielnie lub właśnie zlecić specjaliście SEO. Oczywiście zlecenie przygotowania treści pod pozycjonowanie wpłynie na koszty, dlatego dobrze jeśli będziesz w stanie samodzielnie przygotowywać treści, bowiem to pozwoli Ci oszczędzić kilkaset złotych na usłudze samego pozycjonowania. Wszystko pozostaje do Twojej oceny, ile chcesz zapłacić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Previous post Co warto wiedzieć o menopauzie?